15 Ocak 2017 Pazar

21 Lt Nano Akvaryum Kurulumu



Nano Akvaryum
Nano Tank
Evet arkadaşlar bu yazımda 21 lt Nano akvaryum kurulumu,fiyat listesi vb. konulara değineceğim.
      İlk olarak ne tür canlı besleyeceğinize kara verin.Ben karides ve Lepistes kararını aldım.İkinci olarak nereye koyacağınıza karar verin,akvaryum almadan önce metreyi elinize alın ve almayı düşündüğünüz akvaryumun boyutlarına göre bir ölçüm önizlemesini yapın.Almaya karar verdiğiniz boyutlardaki akvaryumun hayali önizlemesini yaptınız ve karar verdiniz.



Nano Akvaryum
kurulum
Nano Akvaryum
Buhar Camı

1-Ben de bu aşamada benim masama en uygun olabilecek akvaryum olarak;

Dophin marka Gt-7001 30x24x30cm akvaryumu aldım.Fiyat olarak  120  Turkish lira symbol 8x10px.png verdim.,Gayet şık bir akvaryum eksik yanı sadece içine koydukları buhar camı biraz küçük geldi,ve akrilik cam kullanılmış.Siz yukarda dediğim gibi akvaryum u koyacağınız yere göre camcılarda özelde yaptıra bilirsiniz.Artık akvaryumumuza karar verdik.
                                                         

2-Sıra geldi filtre seçimimize,eğerki sizde düşük bütçeli  karidesli bir nano akvaryum kurmak istiyorsanız siz Pipo filtre tercih edebilirsiniz.Pipo filtre bakteri döngünüsünü akvarymunuzda tutumunu sağlayacaktır.Unutmayın Pipo filtreler suyu çok iyi temizleyemezler.Ben bu aşamada Eheim Aqua Corner 60 Köşe Filtre'ye yöneldim.Fiyatıda  90 
Turkish lira symbol 8x10px.png .Fakat akvaryuma koyma aşamasına geldiğimda aldığım akvaryumun 4 köşesinde buhar camı tutucu vardı :)  ve filtreyi köşeye oturamıyordum,biraz falçata yardımı ile köşedeki bir adet tutucuyu zorda olsa çıkarıp filtremi yerleştirdim.Biraz fiyatı pahalı olsa da şelale filtre özelliği ve extra içine gömebileceğimiz sünger ve filtre malzemesi koyma yeri mevcut.Artı olarak üst taraftan şelale görümünü sunmaktadır

filtrefiltre

3-Evet sıra geldi o kadar da önemli olmayan ısıtıcımıza piyasada bir sürü ısıtıcı var akvaryumumuz 21 lt oldğu için Lt hesabı ile 25W lık bir ısıtıcı işimizi görecektir diye umuyorum..Bu kısımdada.

TetraTec Ht 25 /25Watt Akvaryum ısıtıcı aldım ,onunda ortalama fiyatı 50 Turkish lira symbol 8x10px.png civarındaydı.
Akvaryum Isıtıcı
ısıtıcı
4-Olarak sıra geldi Aydınlatmaya ,akvaryumumuzun boyutları küçük olduğu için Masa- Tipi aydınlatma armatürleri konulup ta aydınlatması sağlanabilir.21 lt bir akvaryuma 20 wlık bir aydınlatma yeterde artar.Benim elimde metal ayaklı ayarlanabilir 20 led li Çin malı bir armatür var bunun ayarlanabilir ayak boyutu akvaryumda biraz sıkıntı olduğu için bende silikonla yapıştırılarak sabit hale getirdim.Onunda ortalama fiyatı sanırsam 70 Turkish lira symbol 8x10px.png idi.

Akvaryum Masa Tipi Aydınlatma
led
Akvaryum Masa Tipi Aydınlatma3
 led


Akvaryum Masa Tipi Aydınlatma2
led
5- Akvaryumu tamamen kurduk,sırada zemin seçimi var,siz burada besleyeceğin canlının rengine göre türüne göre Ph'ına göre kum alması size kalmış. Özel tür karides besleyeceğim derseniz özel ph düşüren kumlar var ,ama yok ben bütçeme uygun olsun diyorsanız Siyah hagen kum öneririm,bende zaten onu kullanıyorum.Ortalama 3.5 lt kum 21 lt için idealdir,ama ben 5 kg aldım biraz dekor görünümü için fazla kullandım.5 kg Hagen kum'ada ortalama  15 Turkish lira symbol 8x10px.pngverdim.


21 LT Nano Akvaryum
Kurulum su ekleme 

6 - Arka fonumuza  max 5. 
Turkish lira symbol 8x10px.png ye alalım,tercih olarak düz renk almanızı tavsiye ederim ,sadelik her zaman güzeldir.

7-Ekstra malzeme olarak derece ölçer,cam temizleyici bunların hesaba da 20 
Turkish lira symbol 8x10px.png olarak katalım ıvır zıvır:)

8-Yem konusuna değinmiyorum o kadar detaya girmeyelim demi :)



Toplama geçelim;

Akvaryum:120

İç Filtre:100
Isıtıcı:50
Armatür:70
Kum:15
Fon:5
Ivır zıvır :20
Yem:20
+________________
 Total:400 TL   


Evet cebimizden her şeyi ile beraber  maşallah 400 TL para çıkacak .Ben burada bitki balık ve diğer malzemeleri saymadım :D Tabi ki bu  fiyat daha da düşürülebilir benim gösterdiğim listeler biraz uçuk listeler idi ,ama aklınızda gene böyle bir akvaryum 0 dan kuracaksınız ortalama 200-300 arası bir parayı gözden .çıkarmanız gerekmekte ,olduğunun fikrini temin etmişinizdir.Tabi bazı arkadaşlar istisna yapıp daha ucuza kaçabilirler:)

Gelelim  Fiyat karşılaştırmasına Marka olan Deenerle ve ,Eheim Nano akvaryumlarında set olarak inceleyelim:


Dennerle Nano Cub 20lt+ Set akvaryumun fiyatı :550 Tl civarında..

Eheim Aquastyle Cub Akvaryum 16lt+7W aydınlatma ve iç filtre =580  Tl civarında..

Artık kararı siz verin....

Yazılı izinsiz siteden herhangi bir yazının site dışında paylaşımı yasaktır.

3 yorum :